Saturday

Slide all over the beat like butter on toast / Say your best bar and you wouldn't come close



Hmmmmnnnnnnn...333 last night...

Biggest disappointment in a long time. Way too many wastemen on the stage. Bossman obviously didn't turn up because of his curfew. The only guys from Meridian who touched mic were Skepta and President T. It was good to see Wiley there, but he kept having to pass the mic to waste MCs who hogged the mic all night and left good MCs standing at the back. Even Scorcher only got to spit about twice.

Skepta got singalongs for all of his bars - massive response. Tempa T also got big reloads for his "SSSWWWWWWIIIIIINNNNGGGGGGGGGGG" bars, but he needs to come up with some new ones too. I was speaking to him earlier in the night and he seems a lot more mentally stable than his lyrics suggest. Bearman's PA got A.I.R. Flow Dan's face was an absolute picture during the whole performance of 'Brown Bear Picnic'.

When I left just before 3am, the night had descended into about three MCs shouting "ride punani, ride punani, ride punani ride" to a bemused crowd.

What do you think the chances are of Stamina Boy and All in One turning up and hogging the mic all night again at the next event?

I'm definitely not going again unless I get in for free.

27 comments:

simon silverdollar said...

yeah i agree- way too many waste MCs. if it had've just been flo-dan, wiley, skepta it would have been a far better night. by about 3 a.m,it was a bit of joke how bad the remaining MCs were.

Anonymous said...

What a waste of £5. No Wiley Showcase, No Meridian (apart from Skepta) too many unknown MCs. If you've done all your best bars and got no response go home and write some new ones

alex bkbk said...

what were you lot on, it was alright you know! Fuda and Stamina were both good i thought!

it was a sort of sit back and watch thing for me tho

Chantelle Fiddy said...

perhaps next time we could employ you to manage the stage and banish the swag mc's into the burial pit... I'm sure you're more than able with all your mouth cuzzie. Me, I'll be shocking out to Chaka Khan in the main room.

simon silverdollar said...

yeah chantelle i can see how it'd be difficult to stop the waste MCs getting on stage- my comment wasn't meant as a criticism for you for putting on the night, just a criticism of the swag MCs that kept getting the mic over and over. thanks for putting on the night- overall i think it was good. big up yrself etc.

Anonymous said...

oi what!? fuda and stamina merked.. an if anyone was mic hoggin it was chronic.. anyway whatever.. skepta was spitting lyrics in a bowler hat - that's gotta be worth £5.

Anonymous said...

lol @ "im definately not going unless i get in free". best comment of the post.

PRANCEHALL said...

yeah, I'd be up for up that stilllll.

I'll bring me sheriff's badge next time and if anyone is too swag, i'll "reach for the baseball bat, SSSWWWIIINNNGGGGGG" them off the stage.

herbiehatesyou said...

basically any grime night in a club is going to be half decent cos you still treasure the novelty aspect of it regardless of how many idiot MCs turn up

luca lucarini said...

the more MC's the better in my opinion, as long as they pass the mic quickly.

herbiehatesyou said...

yeah they should do it so that no one is allowed to finish their line. soon as it looks like theyre about to start a new line, the mic gets passed.

herbiehatesyou said...

people are scared of slew dem. its why theyre everywhere. theyre shit. but theyre also big. in size i mean. who is gonna test kronik? his bars are bare waste but who is gonna tell him he is shit? i cant see it happening.

luca lucarini said...

^^^ it's true, everyone's shook of slu dem. plus jammer backs them which is why they get brought in everywhere.

Anonymous said...

no they shouldnt u silly morons! whoever is booked should go on stage whoever isnt should pay to get in and view like everyone else.
same like fuckin sidewinder every swag cunt and their dog is allowed on stage to ruin the event - promoters need 2 grow some balls and stop thinkin they r gonna get the mash put to their left ear if they say on ya bike. shook mugs.

herbiehatesyou said...

seriously, slu dem are so fucking shit yet mans must be pissing their and their dads pants with the thought that they might have to deny slu dem a place at a rave or on rinse. kronik must have threatened to pull out the pumpy on rinse management. i cant think of any other reason why they have their show. the gunshot riddim was alright but not THAT great. people must be worried their heads are gonna get pulpy if they test kronik and whoever else is in his crew. grimes like american hip hop, people are getting places cos of their street reps, not cos theyre good.

herbiehatesyou said...

jammer backs them cos he knows that if he doesnt, kronik will pull his dreads out from his skull one at a time

Anonymous said...

slew dem can be good on the radio though. especially when some of the youngers are on. it's like a return to how grime was a few years ago in some ways- lyrically a bit shit but really fast and noisy and energetic.

kronik IS shit tho.

herbiehatesyou said...

ive heard enough noisy energetic radio sets. whats next grimeists? if grime = punk, wheres the post-grime? will it be shit? most likely.

brainiac mansions said...

yuh kronik cant even spell slu dem ...erm..uh...he doesn't happen to read this blog does he? and i'm sure he would know i was joking right? ok safe.

PRANCEHALL said...

i like chronic's "leng a man down" bars.

he's improving.

tom said...

I like the recent slew dem radio stuff. chronic isn't that bad, and tempa t was my favourite mc in the world for about two minutes. I actually like the bars where he shrieks BAP! or something in a really high pitched voice more than the swiiiiiiiiiing ones.

alex bkbk said...

the swiiiiiiiiiiing thing is fucking shit, but i recon together them lot can some good things
like their productions as well
i think yr all being too harsh, and im not saying that cos ive got a gun to my head neither

brainiac mansions said...

nah i liked tony toni tone's "swiiiiing" bars better.

tom said...

"jammer backs them cos he knows that if he doesnt, kronik will pull his dreads out from his skull one at a time"

jammer was having a go on a Roll Deep rinse slot in Jan when slew dem werent there about how people could only MC if roll deep said and so forth..and then was having a go about having to pass the mic to slew dem on the next show, until chronic said he'd deaddle his dreddles. serious.

Jammer seems too happy go lucky for that sort of thing, poor bloke :(

alex bkbk said...

slew dem on recent roll deep show:
"NOONE MCS UNLESS *WE* SAY"
....

PRANCEHALL said...

have u got that audio?

the one with jam and slew dem covering for roll deep.

Anonymous said...

You know something that Chantelle fiddy sou8nds like an ediat that sucks MC's balls.
MC GHETTO, SKEPTA, GODSGIFT ARE EEEDIAT BWOY FE DEM DAT THINK THEY ARE TOUGH.
Skepta you are such a pussio
Godsgift?? Godsgift is a fucking dickhead that thinks he a bigman. Nah Godsgift you're not you're just an ugly mug!!!!!
I am so fed up of a lot of grime MC's as they are all about their ego's.
Chantelle carry on sucking balls bitch!